Voorleessoftware op school

Aan de slag met voorleessoftware op school - een gids met 8 vragen en antwoorden

Ondanks de voordelen blijkt het inzetten van voorleessoftware in de school niet zo eenvoudig. De brochure biedt een houvast bij de implementatie van voorleessoftware in de school en geeft heldere antwoorden op veelgestelde vragen. 

Klik hier voor de brochure.

Bij de brochure horen een aantal bijlagen met concrete stappenplannen en checklisten om de stap naar de implementatie van voorleessoftware in de klas te vergemakkelijken:

Bijlage 1: Overzicht van verschillende rollen en fasen

Bijlage 2: Randvoorwaarden en aandachtspunten voor gebruik van een ICT-hulpmiddel thuis en op school

Bijlage 3: Actieplan implementatie ICT-hulpmiddelen

Bijlage 4: Analysemodel van behoeften bij bijzondere noden voor lezen en/of schrijven

Je vindt de brochure met bijlage ook in de bibliotheek van Eureka Letop: www.letop.be


Wat vind je in de brochure?

  • Zijn voorleessoftware en ADIBoeken noodzakelijke hulpmiddelen?
  • Wie komt in aanmerking voor ADIBoeken en gratis voorleessoftware?
  • Wanneer start je best met voorleessoftware?
  • Waar situeren voorleessoftware en ADIBoeken zich in het zorgcontinu├╝m?
  • Waarom zijn voorleessoftware en ADIBoeken zo belangrijk?
  • Wat mag en wat moet?
  • Waar vind ik meer informatie, extra bronnen, software en handige hulpmiddelen?