Kinderen met Developmental Coordination Disorder. Als (ook) bewegen niet vanzelfsprekend is.

In dit werk beschrijven Hilde Van Waelvelde en Barbara De Mey wat Developmental Coordination Disorder is en waarom Wout het zo moeilijk heeft op school. Ze belichten wat (DCD) juist inhoudt, hoe men tot een zo adequaat mogelijke diagnosestelling kan komen en wat de therapeutische mogelijkheden en beperkingen van personen met DCD zijn.

Dit boekje is dan ook een aanrader voor al wie met DCD werkt. Daarnaast is het, gezien de co-morbiditeit met ADHD en leerstoornissen ook aan te bevelen voor wie de verantwoordelijkheid heeft voor personen met leer- en gedragsstoornissen. Tenslotte bieden de STICORDI maatregelen een aantal nog verder te exploreren mogelijkheden ten aanzien van diverse doelgroepen waar schrijven niet vanzelfsprekend verloopt.

Specificaties:

  • Tool: niet van toepassing
  • Besproken Leeftijd: basisonderwijs (6-9 jaar), secundair onderwijs (12-14 jaar), basisonderwijs (9-12 jaar)
  • Diagnose: dyspraxie/DCD
  • Domein: motoriek
  • Aard: theoretischpraktisch

Terug naar bibliotheek

Gegevens
  • Auteur artikel: Prof. Annemie Desoete
  • Datum toegevoegd: 01/05/2014
  • Download: PDF
  • Auteur boek:
  • ISBN-nummer:
  • Uitgeverij:
  • Link: Klik hier