Leerlingen (met dyslexie) voorbereiden op het leren van 'Frans' door middel van preteaching en het gebruik van ICT

Bij leerlingen 4e leerjaar met dyslexie start je nu best met het oefenen van Frans. Door middel
van ‘preteaching’ geef je leerlingen met dyslexie of taalzwakte een voorsprong. Dit artikel geeft leerkrachten, ouders en begeleiders praktische tips om dit aan te pakken.
Software kan door de combinatie van ‘beeld, woordbeeld en spraak’ prima ingezet worden bij ‘preteaching’. Als voorbeeld daarvan bieden we enkele wegwijzers bij ‘Junior actif’ bij de methode ‘Eventail’.

Specificaties:

  • Tool: niet van toepassing
  • Besproken Leeftijd: basisonderwijs (9-12 jaar)
  • Diagnose: dyslexie, leerproblemen
  • Domein: leren studeren, talen, lezen, schrijven, spelling
  • Aard: praktisch

Terug naar bibliotheek

Gegevens
  • Auteur artikel: Anny Cooreman, Lieven Coppens en Els Van Doorslaer
  • Datum toegevoegd: 01/05/2014
  • Download: PDF
  • Link: Klik hier