Normale kinderen, ze bestaan nog

Het boek wil terecht de discussie op gang zetten betreffende het hoge aantal kinderen met een ‘etiket’ of ‘label’ binnen ons onderwijs. Deze evolutie wordt geschetst binnen de huidige maatschappij. Er wordt benadrukt dat het niet noodzakelijk een ‘stoornis’ genoemd moet worden als iemand afwijkt van het gemiddelde. Het is best ok als je een beetje meer moeite hebt met lezen, spelling, rekenen, motorische activiteiten, …

Het boek wakkert de discussie aan rond het overdiagnosticeren en plaatst deze op politieke voorgrond. Het boek is heel herkenbaar en raakt een aantal juist pijnpunten.

Specificaties:

  • Tool: niet van toepassing
  • Besproken Leeftijd: Volwassen (+24 jaar)
  • Diagnose: ADHD, ADD, autisme/ASS, hoogbegaafdheid, dyscalculie, dyslexie, dyspraxie/DCD, NLD, Gilles de la Tourette, dysfasie, leerproblemen
  • Domein: gezin, leren studeren, rekenen / wiskunde, socio-emotioneel, aandacht en concentratie, lezen, schrijven, intelligentie, gedrag, motivatie, spelling
  • Aard: theoretisch

Terug naar bibliotheek

Gegevens
  • Auteur artikel: leen Smekens
  • Datum toegevoegd: 01/05/2014
  • Download: PDF
  • Auteur boek:
  • ISBN-nummer:
  • Uitgeverij:
  • Link: Klik hier