In deze eenvoudige Ipad-app maak je eerst een bordschema. Daarna spreek je de uitleg in. Hierbij kan je nog aanvullingen maken op je bordschema.
Dit is een meerwaarde voor alle leerlingen. Zo kunnen zij kiezen welke materialen het beste aansluiten op hun leerstijl (de cursus of het filmpje). Ook wanneer je deze niet combineert, loont het om af te wisselen tussen verschillende aanpakken. Voor leerlingen met dyslexie is het zeker een meerwaarde, omdat zij meestal meer hebben aan je gesproken uitleg dan aan tekst.
Hoe je het aanpakt:
Bij het bordschema kan je afbeeldingen invoeren. Je kan hiervoor eigen afbeeldingen gebruiken of via Google iets zoeken. Je kan dingen typen, opschrijven, bijtekenen...
Bij het opnemen wordt enkel je stem opgenomen, geen camera. Na het opnemen sla je het filmpje op op de website. Je maakt voor je leerlingen ook een account aan. Zo kan je de filmpjes delen per groep (= klas). In het begin van het schooljaar steek je hier wat werk in, maar vanaf dan kan je de filmpjes vlot delen met je leerlingen.
Het aantal mogelijkheden is beperkt, maar dat maakt het eenvoudig om mee te werken.
Specificaties:
- Tool:
- Besproken Leeftijd: secundair onderwijs (12-14 jaar), secundair onderwijs (14-18 jaar), basisonderwijs (9-12 jaar), hoger onderwijs (18-24 jaar), Volwassen (+24 jaar)
- Diagnose:
- Domein:
- Aard: